דר' יאסר אבורס

דר' יאסר אבורס הוא בעל תואר yaser-aburasPh.D במנהיגות חינוכית, בוגר מסלול הכשרת רכזי הערכה ומדידה, בוגר תכנית צמרות (תכנית לצמיחה, התפתחות ולמידה של מנהלי בתי ספר)
בוגר תכנית  הכשרת מנהלים , M.A.  מינהל חינוך ,  M.B.A בהצטיינות במנהל עסקים
מנהל עסקים וניהול כללי – המכללה האקדמית עמק יזרעאל, B.A. בהצטיינות במדעי החברה בכלכלה.
בית הספר שאני מנהל, יסודי א' בעילוט משתתף בתכנית מצוינות ארגונית (תו תקן בינלאומי- אירופאי  בניהול איכות ומצוינות E.F.Q.M.) 
מרצה במכללת סחנין להכשרת מורים.
מרצה באקדמיית אלקאסמי סניף ירושלים.

בעבר

-מרצה למתמטיקה במרכז החקר לחברה הבדואית בדרום במסגרת הפרויקט " פרחי מדע".

  -מרצה במרכז להוראת המדעים והמתמטיקה  באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

  -מנחה לעבודות מחקר בחינוך מטעם מכללת קיי לחינוך ב"ש – לסטודנטים שנה ג'.    

  -מרצה במכללת בית ברל.

  -מרצה במכללת און – ליין  נצרת.  

  -מרצה במכללת העתיד סניף עפולה.  

  -מרצה להשתלמויות מורים כולל בדרגות הגבוהות (7-9) במוסדות להכשרת מורים.

 -מרצה במכללה המשותפת.

 -מרצה במכללת הגליל בנצרת.

-מלווה ורכז שכבת היסודי בבית ספר אלבשאאר – סחנין.  

-מנחה דיסציפלינארי ארצי במתמטיקה ומומחה תחום דעת במתמטיקה בתכנית "תפנית" – תכנית

 ארצית לצמצום פערים ולמניעת נשירה – קרן רש"י.  

-סגן מנהל ומנהל פדגוגי בבי"ס מקיף עמל אלפארוק – כסייפה.

-מנחה מחוזי למתמטיקה במגזר הבדואי – מחוז דרום – משרד החינוך.

-רכז פרויקט "נגישות להשכלה גבוהה"   

פרסומים (מאמרים ומחקרים וספרים)

  1. מחקר "השפעת השתתפות בפעילות המועדון המתמטי "קידומטיקה לנוער" על תפיסה עצמית של תלמידים ותלמידות בדואים, ועל מעגלי השפעה חברתיים של תלמידות המשתתפות בפעילות המועדון".   המחקר הוצג  בכנס בינלאומי להוראת המתמטיקה בפראג  אוגוסט 2007.
  2. ספר "לחשוב מתמטיקה אחרת, 101 חידות מתמטיות". מארק אפלבאום, פטר סמובול, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
  1. 4. ethnic and gender gaps in mathematical self-concept: the case of bedouin and jewish students [1]. Dorit Neria, Miriam Amit, Yaser Abo-Ras. Ben Gurion University, Israel

 

  1. מאמר " סטטיסטיקה ומודל מתמטי של תופעת אי-זוגיות בפלינדרומים של שפות אירופאיות ומזרח תיכונית" המאמר פורסם בעלון מדעים מאוניברסיטת בן גוריון.
  2. מאמר בהוראת המתמטיקה בתיכון "גזירה שנייה מקוצרת" כדרך לאיפיון נקודת קיצון, המאמר פורסם בעל"ה (עלון למורה המתמטיקה) מס' 28 אביב תשס"ב, 2002 .

[1] This research was funded by The Robert H. Arnow Center for Bedouin Studies & Development, at the Ben Gurion University, Be'er-Sheva, Israel (grant number 82387101)